Midsummer @ Tranviken

Glad midsommar everyone! Hoppas alla är riktigt bakis idag och hade riktigt skoj igår :D nää. jag tar tillbaka det första. Efter ett fikabesök hos mamma välkomnades vi av ett långbord på Tranviken, fyllt av mat, dryck, såser, röror och allt möjligt! Själv grillade vi whiskey- & vitlöksmarinerad oxfilé och drack ett kanongott riojavin ;D Nu har jag druckit snapsvisor (blev det fel där?) och snapsat skåne på midsommarafton, kan äntligen stryka det från things-to-do-listan ;P
    
1. Jag hälsar på mama. 2. Tårtan ;)

Vi blev bjudna på en hemmagjord tårta med svanar av smördeg, skitsnygg! Jag ska lägga upp bilder här sen. Gryyymt goda var de iaf! (svanarna)
Sedan blev det brännboll ute på beachen, men S (som var i mitt lag) tacklade ner motståndarlaget efter att han skjutit iväg bollen (han kunde inte riktigt reglerna :P) så vi vann hela tiden. Efter det spelade vi kubb, minigolf och lite kortspel. Grillade korv och la oss till slut i en stuga där. Kanoners bananer :)
          
1, Linnéa gungar. 2. Jag gungar. 3. Linnéa & Angelina är glada. 4. Linnéa är glad, Tea vet jag inte riktigt :P 5. Nu är Tea glad! 6.Jag precis före 70-talsfrillan. 7. Tre trötta flickor sitting on a beach. 8. Mellanlandade vid en liten hamn för att käka frulle.

Har förresten en efterlysning! Jag tappade mitt armband av silverlänkar igår på tranviken, förmodligen i sanden. Så om nån hederlig människa hittar det kan ni väl lämna in det till restaurangpersonalen där eller skriva till mig :/

Jag är fortfarande lite skakis.. det är lite läskigt sånt där. jaja, du verkade ju inte bli livrädd och springa med svansen mellan benen iaf. :)

Nu ska jag käka hos mormor, sen kommer lite folk hem till mig och kl 21 ska vi ut och äta på o'learys + utgåång! Trevlig helg everyone! Det ska jag ha!

Trackback
RSS 2.0