What a lovely day

Åh, det var en sån bra dag igår. Hade tagit ledigt från jobbet för att umgås en hel dag. Först promenerade vi runt Sidsjön, sen åkte vi till Tranviken. Vi köpte först korvbröd på ica bergsgatan, och hoppades att det skulle finnas lammkorv på ica alnö. icke sa nicke, men vi köpte iaf en engångsgrill där, och tänkte att konsum måste ju ha lammkorv, eller i nödfall kycklingkorv.. glöm det! vi fick köpa hamburgerbröd och gigantiska hamburgare istället.
åkte till tranviken och grillade, gött var det, men jag var lite väl mätt efter allt godis från ica bergsgatan (3,90:- per hekto, man är dum om man inte köper!). sedan badade jag med lite annat folk, händerna var blåa när jag klev upp! vi åkte hem, jag körde body pump, duschade och gjorde mig iordning inför kvällen.

vi gick till Victorias, och dumma jag ville sitta ute i den ljumma kvällen :) beställde in sniglar (första gången gillt!!) och godaste vinet (penfolds bin 28) (första gången jag dricker en vinflarra på restaurang!). sedan blev det så kallt, så vi fick sitta uppe på höjden inomhus. fick in varmrätten, och jag är så glad att jag lärt mig äta vitlök! och oxfilé av det dyraste slaget, kommer inte ihåg vad den hette nu, men hade den tillagats rätt så skulle de ha flamberat den vid bordet. mmmmm göttt var det. Avslutade med punchglass och kaffe. Det ni! Helt enastående :D Sedan gick vi till restaurangen en sväng och visade upp oss (vi var riktigt tjusiga kan jag lova), och sedan blev det oceans 13 på bio. Cheesus vilken tråkig film.

Trackback
RSS 2.0