Utmaning!

Jahopp, nu har jag blivit utmanad av Sofiiiia.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1) Jag måste ställa väckarklockan med samma "slutsiffra", t.ex 08.08, 08.48, 09.19 osv.
2) Jag kan inte dricka upp kaffe/the, lämnar alltid slumpen.
3) Äter jag yoghurt med fruktbitar i måste jag äta upp dem innan jag häller i flingor.
4) Biter mig alltid på insidan av läppen, det ser ut som ett söndersprängt bergsområde där inne.
5) Appropå munnen så har jag en plasttand, förutom en liten kant som är kvar av min riktiga tand.
6) Alla vet förmodligen om detta, men jag är galet beroende av choklad och godsaker i alla dess former. Äter tills det tar slut, så är det med det!

Jag utmanar:
Jag har bara en att utmana, Linda! Resten blev utmanade av Sofia.


Upptäckte att jag inte skrivit på ett tag. Hoppsan Kerstin. Har tränat och varit ute o gått flera ggr förra veckan. Sen har jag varit på Grankotten, bartenderkurs. Vi har lärt oss lite drinkar och kollat på en film. Jag måste lära mig att snurra flaskor så jag kan styla lite för grabbarna ;)
Tränade i tisdags (tror jag), gymmade i onsdags (hoho, träningsvärk i bröst!), fikade och hade första praktikdagen på Aveny i torsdags. Det gick väl bra I guess. Lena, vår lärare, trodde inte att vi skulle få hälla upp ett fat öl ens, men jag hade mitt eget batteri och blandade fler drinkar än båda anställda tillsammans tror jag :P
Tjaa.. i fredags.. var ledig, hade så fruktansvärt tråkigt, jag satt bara vid datorn i brist på annat. Tränade igen (shitt pitt vad jag tränar) 16.30 i brist på annat. Kring 19 kom Erica och Tomas, sen kom Emilie och Cicci, och sist men inte minst Linnéa! Snackade skit, jag fixade drinkar osv osv. Sen gick vi på "pimp my soul" på oscar. Höhö. Skoj skoj! Jag hade klackisarna på mig, det underbaraste på hela kvällen var att ta av sig skorna! Mmm, då gick man i himlen :)
I lördags var jag segast.nu. Vaknade tidigt, käkade värstingfrukosten.. Somnade i soffan vid 15, vaknade 16.50. Problemet var att vi skulle käka middag hos pappa i Timrå kl 17.15! Hade grym huvudvärk när jag vaknade, men det var bara att sätta sig i bilen. Kusinerna på ca 3 och 5 år var också där, och de skrek "BUSUNGE!" och ville bli jagade hela kvällen. Det hjälpte inte mot min huvudvärk, tur att de är söta. Spelade lite kort och började kolla på nya wallander - hemligheten. Men jag åkte tillbaka till stan efter halva, orkade inte se klart.
I söööndags.. Morgonpromenad i skitväder! Snön is back in town. Det vräkte ner hela dagen, ångrar att jag gick ut överhuvudtaget. Kl 13 träffade jag gamla klasskompisarna Erica, Linnéa och Emilie och vi tog en fika på stan. Jag försökte vara halvnyttig med en macka och varm choklad, men Erica lämnade halva sin chokladkaka, och man kan ju inte kasta mat!
Ja, sedan blev det jobb till 20.50, och bio kl 21 :P Såg nya Eddie Murphyfilmen, herrejösses så löjlig :P
Idag har jag gymmat med Linnéa, varit på stan (bytt bord, YES äntligen!) o köpt en skjorta och en kjol. 10% rabatt för medlemmar på H&M :)

Imorrn kommer en mäklare och värderar lägenheten, känns lite jobbigt. Hon beslutade sig för att sälja min lägenhet. Måste städa. Jaja. Det blir väl Timrå igen. Eller nått helt annat. Vi får se. Jag har nog inte tillräckligt med mod för "nått helt annat". Åtminstone inte ensam.

Vad är det du skriver? Om vem? Du gör mig helt förvirrad. Men det kanske du förstår. Eller, jag blir mest bara väldigt nyfiken. Varför skriver du det så att jag kan se? Du vet ju att jag läser din dagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0