Varsågod, en veckas wordblogg

Hej hallå! Nu jäklarns har jag också skaffat en blogg. Tyckte det kunde vara bra att ha, jag som glömt bort vad jag gjorde i förrgår =)

070227

Ledig. Första dagen på låångt över en månad! Hade ingen el när jag vaknade vid 9. Ringde Sundsvalls energi, som ringde Fyrfasen. Jag var tvungen att hålla mig hemma tills de ringde och fixade elen. Gick dock och handlade en sväng. Sen ringde de vid 12-13 och fixade strömmen. Skönt. Satt mest och var deprimerad hela dagen, skrev en halv novell i ett mail osv. Usch. Man har haft bättre dagar. Jaja. 
Tränade afrodans och pump på kvällen. Sen åkte jag hem till maama. Åt morotskaka och bastade. Jag blev helt svart, pelletspannan har exploderat och strejkat rätt ofta på sistone, så det var sot fulla bastun, hur nu det hamnat där. Tea kom vid halv elva, då åkte vi hem till henne, snackade massa skit halva natten och sen sov jag där. Just like the old days! Myspys.


070228

Skjutsade Tea till jobbet, sen prooov i servering. 5 fel var allt som behövdes för omprov. Jag måste garanterat göra om det, på onsdag. Orka! Slutade tidigt. Åkte på willys och handlade, gjorde egen morotskaka, hade genomgång av gymmet med Linnéa. Maj höll i genomgången, jag blev tokig på henne. Hon tyckte att jag hade alldeles för tunga vikter, och tvingade mig att sänka, fast jag knappt kände nått. Goosch! Irriterande. Sen gick vi på bandet nästan ½-timme. Gick direkt till jobbet därifrån, började 17. De flesta kom vid 18, slutade kring 22. kollade sen lite på Bon Jovi-dvd. Somnade i soffan. Gick hem vid 1.30 typ. Glömde ringa Jenny om lägenheten, så jag skickade ett sms till henne på kvällen och sa upp den. Känns lite tungt, men men, vad gör man när man inte har råd själv och så vidare... :(


070301

Ledig, IGEN! Så himla underbart. Sov faktiskt ut, första gången på tusen år. Vaknade vid 10, klev upp en halvtimme senare. Käkade gröt till frukost, oljade in ekbordet. Åkte till Birsta med mamma, nyöppning för Ö&B. Helt sjukt mycket folk, visste inte att det fanns så många människor i Sundsvall! Vallfärd till Ö&B =) Handlade en hel del, blev sammanlagt 422,50:- Billiga saker, men köper man mycket blir det dyrt. Betalade självklart kontant ;) Fick även en toffifee (redan uppäten), korv med bröd, äckligt kaffe och en kaka. Satte över 2000:- till mamma, stackarn som måste låna pengar av sina barn. Tur man har rika barn, sa hon igår! Jaa. Body step strax, har aldrig varit på det. Ska träna ensam också, får se hur det slutar. Ikväll kommer Sanna och Linnéa och fikar morotskaka! Trevligt!! Hoppas nån fler kommer också. Nu måste jag dra mig ner mot stan. Hears!

 

Later:

Tränade, det gick ganska bra, ska gå fler gånger! Gillar tränaren. Mia heter hon nog, hon som brukar ha pumpen på söndagar. Sedan gick jag hem, micrade lite spaghetti och köttfärssås, gjorde glasyren på morotskakan, duschade, och sen kom Linnéa o Sanna. Vi hade jättetrevligt, käkade, pratade, och skickade skumma sms till halva våra telefonböcker. Min sista dag med gratis sms, kommer bli tungt sen! Huvva. Nu måste jag börja plugga, har dryckesprov imorrn. Det är kört :/ Förresten ringde Jenny, jag får ha lägenheten till sista maj.


Tack Linnéa och Sanna, jag behövde detta!

Please, just remember me as the one I use(d) to be.. 

070302

Oh happy day! Gjorde dryckesprovet idag, jag klarade det! Och inte bara det, jag fick VG och bäst i klassen! 114,5 poäng av 140, där 70 var G och Zahra fick 113,5! Wohoo! Och som om det inte räckte, jag klarade även serveringsprovet! Inget omprov på onsdag!

Serkan är sjuk idag, så jag ska jobba med Jens och måste börja kl 17. Jaja. Nu ska jag diska, städa och göra lite fint i min fina lägenhet.


Later:

Jag diskade, städade, och skruvade ihop mina nya IKEA-kastruller. När jag skulle skruva ihop det sista locket blev det tydligen för hög spänning, så det sa SMACK, sedan var det glassplitter över hela vardagsrummet, inkl mina händer. Småsår överallt. Jag skulle gå till jobbet 2 min senare. Perfekt! Jag lämnade skiten, blir ett senare problem. Jobbade ca 17-23.

Imorrn tänkte jag träna om jag vaknar i lagom tid, annars kommer släkten kl 13 (måste göra en ny morotskaka imorrn också), och jag börjar jobba vid halv tre. Tea och Martin kommer och käkar imorrn, kuuul! Måste sova nu. G'night.


070304

Fullt upp hela dagen igår. Vaknade 10.41, fick ett ryck och åkte på afro power dance som börjar kl 11. Jag hann! Tur man har bil. Den dog dock vid trafikljusen mitt i stan, precis när det blev grönt. Bilarna bakom var duktiga på att tuta kan ja lova, men vad fasen gör man när bilen inte startar? Kan inte direkt göra mun mon mun-metoden. Fick vänta till nästa grönljus. Tränade, hem och käka frukost, samtidigt som jag gjorde en kladdkaka, samtidigt som jag duschade, och städade. Kl 13 kom mammasläkten och fikade. Vi satte upp nya bambugardiner i vardagsrummet, ganska fräna faktiskt. Måste fixa speciella hållare som jag kan trä in gardinerna i, borde köpa bruna paneler att ha bakom, passar nog bättre än de svarta jag har nu.

Mor skjutsade ner mig till stan, började jobba vid halv tre. Var på skitbra humör i början. En kille lämnade en lapp med sitt telefonnummer i notan, han skrev att jag skulle ringa om jag ville hitta på nått. Haha, det är väl lite status? Coolt tycker jag. :D Sedan började kaoset. Patrik - stamgäst och mångmiljonär, fyllde 40 och skulle fira med 31 personer, dvs hela nedervåningen. Vi hade köpt blommor, jag hade skrivit ett fint kort och tänkte få en jättetrevlig kväll. Men.. Gratis sprit betyder gratis fylla, och svenskar är grymt duktiga på att dricka way too much. Alla blev aspackade och började välta stolar och bord, krossa glas, hälla ut öl rakt på golvet (jag hade kunnat strypa karln), spy på golvet lite i smyg och skrika, sjunga och även vara allmänt otrevliga mot mig som ensam tjej. Boten Anna spelades flitigt på vår annars så fina lugna mysiga restaurang! Goosch, har aldrig varit med om nått liknande. Slutade iaf kring midnatt, då mötte jag upp Linnéa, Anna och Sofia utanför O'Learys, vi gick på Irish. Träffade ett stycke Marcus, vi satte oss där och surrade. Hans kompis ville ha mitt telefonnummer (två på en dag!!), men det fick han inte. Hah.

 

Idag (070304):

Klev upp 8. Satan i gatan, har sovit mindre än 5 timmar. Gick hem, tänkte sova men jag var för hungrig. Har nyss käkat frulle, nu är det väl lika bra att sticka o träna 11.15. Kommer ändå inte kunna somna om. Ska läsa tidningen nu, kanske äta lite kladdkaka som dessert efter frukosten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0