Västerås, javisst!

YO!
Kan varna om att det nog blir mkt ordbajs nu, som vanligt.
Veckan har varit soft som fajn. Tränade 2 pass i tisdags. ST var på afron och filmade. Perfekt att mitt linne var apelsinorange, lagom diskret! Gick till 7 kryddor och skulle höra om jag fick vara ledig på lör (idag), eftersom min mor fyllde år i torsdags och då jobbade (praktiserade) jag på aveny. Så vi tänkte fira henne idag. Men jag fick inte vara ledig, för mkt bokningar.. IALLAFALL. Playa hade ringt när jag tränade, så jag ringde upp dem från 7 kryddor. De sa "kan du jobba ikväll om 55 min?" ehh. visst! Så jag beställde lite kyckling på 7 kryddor, och gick ner o duschade under tiden. Mitt i duschningen ringde playa igen och sa att det inte behövdes. Nähä.. Allt slutade med att jag fick hoppa in på 7 kryddor istället, det strömmade in folk där. På en vanlig tisdag! Jag som skulle ta en lugn och skön kväll med hemlagad mat, men icke sa nicke!
Tis-tors dryckeskunskap. Vi ska göra en egen dryckesmeny som passar till nått visst tema, land osv. Jag ska nog göra en alternativ version på 7 kryddors meny, tyckte min lärare. Hon tyckte även att jag skulle sälja den till dem efteråt, men det skulle jag aldrig kunna göra :O för snäll för sånt.

Jaa. I onsdags skulle vi hälsa på farfar på sjukhuset, men han skulle visst skrivas ut dagen efter, så istället åkte jag till pappa o käkade pannkakor, plus att han kollade på min bil. Besiktning på fredag..

Tors.. körde body pump med Anna som är back in town. Sen då? Jo! Praktik på aveny. Det var ett jättebra dansband som spelade = massor av folk. En kille från sthlm trodde att jag kom ifrån Västerås när han hörde min dialekt. "Du låter inte som andra sundsvallbor, du kan inte ha bott här länge". Ehh, nej, faktiskt en mil härifrån, i hela mitt liv. Låter jag verkligen annorlunda?? Folk tror att jag kommer från sthlm ibland också!

Fre.. Ledig! Hade värsta mor-dotterdagen med mamma. Vi klippte oss (hos en riktig frisör! :D), var på city café och fikade, tog en runda på stan o åkte sen till birsta city och köpte lite body butter & scrub =)
sen jobb 17-00. Blev så less, två sällskap på 4 och 6 pers satt kvar i tusen år. Jag hade redan sagt "sista beställningen" till 4:an, men långt efteråt kom de till serkan och skulle ha turkiskt kaffe, som är skitkrångligt! goooosch. Tea och Martin kom o hälsade på, så vi stack på svenssons med dem. Sen o'learys, träffade tokmycket folk jag kände, skoj. när vi gick ut blev det kanske inte världens bästa sammanträffande. verkligen så jävla underbart, klockrent eller vad du sa till vem det nu var. jaja. kan det bli annat än dumt? gick o käka på kebab city och sen hem.

kollade på lägenhet idag, den var alldeles för liten och hade ingen ugn. plus att den var möblerad. dumt det där med ugnen. jaja. synd på läget, det var grymt bra. men det går fler tåg!
ska till mamma och fira nu, sen jobb! have a nice weekend!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0