Åreresan

Nu är jag hemma från minisemestern till Åre. Vi begav oss i fredags, efter kl 19 kom vi fram till radhuset där vi skulle bo. Vi satte direkt igång att grilla. Fick en smärre chock när vi trodde att grillen saknades och det bara var ett lock, men det visade sig att det var en elgrill. ;) Dagens teknik, och vi som hade tagit med oss grillkol..

Gick en sväng till hotellet, sen tillbaka och tog det lugnt resten av kvällen. Jag låg i sängen och kollade på en serie, när någon plötsligt hoppar på mig. Jag vänder mig om, och där är S! Han skulle egentligen inte åka med, pga jobb fre-lör-sön. Men på fredag natt kommer han efter att ha åkt mc 30 mil i sträck, i regn, rusk och kyla. Hyfsat överraskad jag blev kan man säga!!

Morgonen efter käkade vi frukost (hotellfrukost, mummaaaa) och "gjorde stan", sen åkte S hem igen. Vi andra tillbringade resten av dagen med att gå upp på berget och kolla på bmx/mountainbiketävlingar, käka lunch och sen leka i äventyrsbadet med sauna world. Jag badade i en isvak och fick en hink med iskallt vatten över mig! brrr, uppfriskande!
På kvällen käkade vi ute, tänkte först gå på hotellets restaurang, men det var många stora sällskap den kvällen, så vi hittade en annan restaurang. Jag åt röding, jättegott men inte alltför mycket mat för att mätta min stora mage. Som tur var fick jag Malins tomater och en massa strips som gjorde susen ;)
Efteråt UNO och sova.

Sista dagen checkade vi ut tidigt, kl 10, och sedan tog vi kabinbanan upp till åreskutan, som går 1276 (?) möh. Efter en kämpig klättring på 800 m besteg vi toppen, på 1400 möh. Häftig utsikt som bara den!! Vädret var klart och friskt, 5 grader! Men solen lyste på, så det blev konstigt nog aldrig kallt.
Sedan hemresa.

Två länkar med bilder från Åre:
PA:s bilder
Mina bilder


Trackback
RSS 2.0