Bilproblem och skidåkning!

Idag ville inget funka för oss. Vaknade 07.57 med en plan om att hämta bror i Timrå och sedan åka till Hassela för lite skidåkning. Jag kom till Birsta, då började bl.a. oljelampan blinka i bilen (inte min bil) och bilen saktade ner. Jag kunde iaf glida till avfarten där bilen totaldog. Jag ringde bror, som skulle komma o bogsera bilen till stan igen. "Jag kommer om 10 min" sa han. Jag väntade ca 1 timme, inget hände.. Till slut kom han, då hade jag skrapat varje ruta 5 ggr för att hålla värmen, det regnade ju imorse trots att det var -6 grader, så när regnet landade på rutan blev det pansar-is direkt. Vi bogserade bilen till ica maxis parkering (där den står än) och stoppade in skidorna i mammas bil (som bror Ante lånat). 
Vi började åka mot Hassela, men var tvungna att stanna varje 5:e minut för att skrapa rutorna. De isades ju så vi inte såg ett shiiet. Till slut insåg vi att vi inte kunde fortsätta på det viset till Hassela.. Så vi vände, och det blev ingen skidåkning. Vi som hade förberett allt.. Jaja, allt talade mot oss, så om vi hade kommit fram hade väl nån av oss brutit ett ben eller två med tanke på den otur vi haft hela dagen!

Istället blev det middag hos mamma, älgfilé á la S! Gött! Vi lekte även med lite lego och åt lussekrans. Min bil funkar i alla väder :) trots att det var 2 dm snö (ingen överdrift) på den, så istället för att skrapa bilen så fick jag skyffla bort snön med armarna. Min bil är nog den enda bilen jag ska köra nånsin i framtiden. Den kan man lita på.

Såhär fin var min bil när jag grävt fram den från snöhögen o parkeringen - glömde ta en bild innan. Men spår av snön syns på taket!




Igår premiäråkte vi skidor för denna säsong. Det blev Nolbybacken - premiär där också! Utsikten slår helt klart Skönviks vy över Östrand, men annars gillar jag nog Skönvik snäppet bättre (kan bero på att jag är storasyster och inte gillar nya saker)
Trackback
RSS 2.0