Peace & love

I torsdags åkte familyn (-ante +puttes kompis Sebbe) till Borlänge och Peace & love-festivalen. Det började bra med att vi fick soppatorsk mitt på E4:an. Jag och P-A spatserade 2 km längsmed motorvägen till närmaste bensinmack, vilket visade sig vara Hakke gård. Fick skjuts av en snäll dalmas till bilen, o när vi skulle fylla i bensinen visade det sig att P-A glömt själva pipen (röret så man kan hälla i bensinen från dunken) på macken. Såå, vi fick klippa till en egen pip av en petflaska som låg vid vägkanten. En pinne behövde vi också. Vad himla mycket skräp som ligger vid vägen förresten! Hittade en plånbok (som var tom, förutom några bilder, jag var ju tvungen att kolla :P) och en termos som var väldigt lockande hittegods, men det fick ligga kvar. Hade en viktigare uppgift just då..
Det ordnade sig iaf med bensinen, o väl framme i Borlänge såg vi bl.a Manu Chao, som var huuuur bra som helst live! Inte en människa stod stilla till trumpeterna och polissirenen. Fräsigt! 
Anledningen till att vi åkte dit var In Flames, som spelade 00.45-02.00. Det var en eldig och frän show, synd att man inte är såå inne på sån skrikmusik. Jag sjöng allsång till låtarna där man hör vad de sjunger (the quiet place var bra!), men annars försökte jag mest att hålla mig på benen bland alla galna fans. Jag tappade bl.a öronpropparna o hårsnodden ½ sekund efter att konserten börjat, och TYVÄRR UV-linsen till kameran. Jag säger bara TUR att jag tog försäkring när jag köpte kameran.. Ska till elgiganten o se vad de kan göra åt saken, när jag hinner.

I helgen har jag träffat lite folk. Utgång, stan och fika. Härligt väder i fredags, då blev det flera uteserveringar kan jag säga.

Oj. Nu kom tidningen indumpande.. Jag borde verkligen sova. Ska jobba heldag imorrn. Jaja, idag såg vi Kung Fu Panda, den var skoj =)

     

Bild 1: Vi tankar bilen med hjälp av en PET-flaska och en pinne.
Bild 2: Manu Chao
Bild 3-5: In Flames

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0