En händelserik helg!

Denna helg har bestått av diverse razzior och avsvimningar. Vilken action, mer än jag brukar klara av på en månad i vanliga fall :P

På lördagen tog jag o S en promenad runt Sidsjön, stannade till vid Sidsjö Trädgårdscafé (tror jag det heter) och åt varsin grillad macka med morotskaka till efterrätt. Det var mitt livs godaste morotskaka!! Himmelskt mjuk, och citronsmaken på överdraget.. mmmmmm! Dessutom fick man skära upp kakan själv, jaix! Tog en liite för liten bit, man är ju typisk försiktig svensk och vågar inte ta för sig för mycket. Synd att caféet bara har öppet på helgerna, men det är samtidigt tur för min mage, så ofta som vi tar promenader runt sidsjön ;P

I lördags kväll var vi ut efter jobbet, på stadshuset. Det stod i tidningen att en av världens bästa DJ:s skulle spela, och det var ju kul att det var i spegelsalen, har inget att klaga på, men en av världens bästa DJ:s var väl lite att ta i :P trevlig kväll iaf, härligt att dansa när det händer så sällan! Emilie sov över hos oss, så när vi kom hem efter 02 så ordnade jag lite varma mackor som nattamat :)

På söndag morgon ringde Tea, hon har kommit in på socionomprogrammet i Sundsvall! Från att vara 15:e reserv till att komma in lagom till start idag. Hon hade planer på att bli inneboende hos mig igen ett tag, men jag fick veta att hon löst boendet på annat sätt. Vi bestämde att hon skulle komma till mig på sön kväll iaf. Jättetrevligt! Köpte pizza på Kermit och svullade framför en film. När filmen var slut vid 23 frågade jag hur hon skulle komma hem, då sa hon "men du sa ju att jag skulle sova här!". och det gick ju så bra så, även fast hon nog bara tänkt tanken :D

Igår skickade jag in ansökningsbrevet till KY-utbildningen iaf, oavsett vad ni tycker om saken ;) sen ska ju massa reserver hoppa av också (plus att jag ska ta mig mod att tacka ja om de hoppar av), men inget verkar ju omöjligt.

Nu har jag nyss varit på spinning, har lite potatis som säkert är färdigkokad, hare gött i regnet!
Trackback
RSS 2.0