Heltidsjobb hela tiden

Denna vecka är S i Turkland, vilket betyder att jag måste jobba åt honom. Detta betyder att jag jobbar både lunch o kväll hela veckan, ca 10-11 h/dag. Nu har jag klarat av två dagar, och jag är heelt slut i både skallen och kroppen. 4 dagar kvar, jag måste hitta på nån taktik för att klara av veckan.. Det kanske vore bra med en morgonpromenad för att få lite luft innan man börjar springandet på lunchruschen (rushen?). Idag hände det två saker som gjorde mig halvt tokig. Jag nämner ingen speciell händelse, men snälla ni som bokar bord, speciellt på lunchen, kom i tid eller hör av er!

Jag fick en extern hårddisk av min beloved man, har nu testat den. Det första jag gjorde var att dra över några filer på ca 4 gb var. Men tydligen var de för stora för hårddisken! Det funkade med filer på strax över 1 gb, men icke 4 gb. Frågade massa folk vad det kunde bero på, och till slut sa Sofies Patrik att jag skulle formatera den. Tog hela natten, men sen var problemet löst! Tack Sofies Patrik! :D Nu har jag åtminstone liite plats kvar på datorn. Är dock lite rädd för att dra över bilder och ta bort dem från datorn, jag litar inte riktigt på den där externa.. Den har börjat låta också, när man drar över filer. Nej, originalbilderna sparar jag på datorn ett tag till.
Trackback
RSS 2.0