Grillning utan grill



Idag har vi haft en himla aktiv och trevlig dag. Det började med bad på Timrå simhall. Vi köpte med oss färskt bröd, rostbiff o potatissallad som vi käkade där. Sedan släppte vi av S jr på drakborgen, och åkte själva till OK för att tvätta bilen/mc:n. De blev som nya, förutom rosten som börjat dyka upp på vår NYA bil =/ Hoppas vi kan göra något åt det innan det sprider sig. S sa iaf att biltvätten var som att måla med vitfärg över svart, så smutsig var den innan.

Sedan blev det grillning utanför mig. Problemet var att min grill lånades ut förra året, den står uppenbarligen kvar i Timrå, och min engångsgrill fick aldrig den rätta glöden! Såå jag och finnepinne åkte till restaurangen med kycklingen och slängde på maten där. =) Man måste ju utnyttja de resurser man har. Det blev bara jag, S o S jr som käkade, vi åt upp nästan 2 kg kycklingklubbor själva! Määäätt, men gud var goooott det var :)

På bilden; små fluffiga moln på en blå himmel utanför drakborgen.
Trackback
RSS 2.0