Omplantering

 
Idag tog jag ledigt från träningen för att plantera om blommorna. Fem i elva ringde S och frågade om jag kunde hoppa in och jobba lunch. Vi öppnar kl 11. Jaja, det var bara att slänga sig i duschen o gå dit med halvblött hår. Så nu efter lunchen har jag planterat om blommorna. Men jag måste säga att jag är lite osäker på jorden, den ska vara väldränerad, men jorden jag hade (vanlig utomhusplanteringsjord för blomlåda) verkade så himla blöt och lerig. Jag blandade ut den med lite såjord, får hoppas att bäbisarna klarar flytten!
(Ja mamma, krukorna räckte, om man inte är väldigt kräsen och kräver ytterkrukor :P. däremot är hälften av plantorna kvar i första "lådan".. plats- & fatbrist!)
 
Måste bege mig till jobbet igen nu.. Det är lugnt på kvällarna denna vecka, antagligen för att det var påsk förra veckan. Ibland skönt men oftast bara tråkigt.
Trackback
RSS 2.0