Lista om år 2009

Snodde en lista från Anna :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började plugga på universitet, var på turkiskt bröllop, såg Coldplay och U2 live, köpte en bil (den förra ärvde jag:P), var till Eskilstuna och Luleå, hade kräftkalas.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar alltid lova att äta mindre onyttigt, så nej.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En himla massa bekanta, inga nära vänner men man börjar ändå känna pressen! :P
4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Morfar dog.
5. Vilka länder besökte du?
Turkiet, Spanien.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mera kvällsledigt, middagar och umgänge. Mer fritid i allmänhet :)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Kommer inte på något speciellt, så vi säger min födelsedag som började med en ros av mamma i Barcelonas pulserande nattliv ;)
8. Vad var din största framgång 2009?
Resultaten på tentorna kanske :P
9. Största misstaget?
Weiss nicht
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte så många större skador, hade lite magproblem i höstas men jag slapp grissjukan iaf.
11. Bästa köpet?
Jag härmar Anna och säger bilen, trots att den kostat oss en hel del under andra halvan av året!:P
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Studentlitteratur och mat
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
U2 och Coldplay :)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag är nästan alltid glad :P
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tjaa, spontana grejer kan man ju aldrig få för mkt av..
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit allt onödigt.
18. Hur tillbringar/tillbringade du julen?
Först hemma i stan, sen fika hos farmor & farfar i Söråker, sen julmat hos mamma i Timrå, och till sist promenad på hemmaplan.
19. Blev du kär under 2009?
Jag har fortsatt att vara det:)
20. Favoritprogram på TV?
How I met your mother, grey's, private practice, so you think you can dance. 
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Haha, nej.
22. Bästa boken du läste i år?
Om jag läste Stieg Larsson-trilogin i år var det den.
22. Största musikaliska upptäckten?
Vet ej
24. Något du önskade dig och fick?
Japp
25. Något du önskade dig men inte fick?
Inte direkt
26. Årets bästa film?
Jag måste säga Avatar, den är färskast i minnet :) 
27. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Födelsedagen började i Barcelona, reste hem hela dagen, fick soppatorsk mellan Uppsala o Gävle och kom hem strax före midnatt. Åt iaf födelsedagsmiddag på en restaurang på söder i sthlm.
28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Saker man missade. Pinkkonsert kanske =)
29. Vad fick dig att må bra?
Mina nära och kära
30. Vem saknade du? 
Vänner som flyttat långt långt bort.
31. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Vilken stil? :P
32. De bästa nya människorna du träffade?
Måste säga nya "klassen" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0