Reflektioner...

Jag måste ändra mina vanor angående studerandet. Jag vet att jag har alldeles för lite tid att plugga pga jobbet o allt annat, men jag TAR mig för lite tid att plugga också känns det som. Igår skulle jag skicka in ett blogginlägg (på en "skolblogg") om litteraturen vi läst i veckan. Jag hade såklart inte läst allt, och gårdagen som var den första lediga på ca 10 dagar spenderades med julmarknad på norra berget, bodypump, tacos och bowling. Resten av tiden satt jag dock och pluggade, vilket blev en del timmar trots allt. Men jag började skriva på blogginlägget från scratch kl 21 igår kväll, vilket var mindre bra. Det blev mer text än rekommenderat, och jag lämnade in det ett tag före tolvslaget, men som vanligt hann/orkade jag inte läsa igenom det, blev nog inte så mkt djupa reflektioner istället. Man har inte tid att reflektera när man inte tar sig tid till reflektion. Jag ska försöka skärpa mig denna vecka, hur nu det ska gå när vår lunchkille på jobbet är ledig hela veckan..

Imorrn har jag iaf partyliteparty för första gången, välkommen dit! Hör av dig innan bara så jag vet om att du kommer! ;)

--------------------------------
Btw! Två egna kommentarer om inlägget:

*Parkeringen på julmarknaden kostade 50 spänn! Liiiite i överkant va, vart går pengarna?!

*Fick en fin kommentar på bowlingen när vi skulle betala. Jag visade mitt studentkort för att få lite rabatt, och killen inspekterade det ca 20 sek, bokstavligt! Sedan gav S honom kontanter för enkelhetens skull (alltså, vi delade inte upp betalningen direkt). Då sa killen att bara så vi vet måste jag betala hela summan om jag ska visa studentkort. Men han skulle godkänna det den gången.
Vem säger att kontanterna S lämnade inte var mina, och VAD spelar det för roll?! Måste alla ha studentkort för att använda såna rabatter? Det är inte direkt samma sak som att våra gäster försöker betala alkohol med rikskuponger (vilket man inte får) och säger att "du har säkert fått kontanter från nån annan...". Det är INTE samma sak.
Trackback
RSS 2.0