Jag är grym



Alla hjärtans dag firades med att svara i telefonen. Jag hade nämligen kopplat jobbtelefonen till min mobil (jag hade ansvaret över bordsplaceringarna). Vi var till mamma och fikade en hjärtsemla (se bild 1). P-A tog i rejält med en semla lika maffig och manlig som han själv (se bild 2). Jag kunde tyvärr inte sitta och umgås med familjen, utan svarade i telefonen heela tiden. Medan jag pratade hörde jag hur telen tutade och folk försökte ringa, och precis när jag la på ringde det igen. Vi tog långt över 100 bokningar och jag sa nej till minst lika många. Folk var verkligen intresserade av restaurangbesök på valentines day!
Jag kunde inte sova kvällen innan, låg orolig över hur det skulle gå, men allt gick så bra! Alla fick plats (vi kunde till & med ta in drop-in) och ingen behövde vänta längre än 20 min på maten. Tack alla gäster för att ni gjorde så kvällen flöt på och inte satt kvar för länge osv :D haha. Jag är väldigt nöjd med vår insats :)

I söndags åkte vi slalom med S jr. Det gick som förra gången. De ramlade på första åket, S jr började storböla och skrek/grinade resten av tiden. Vi åkte 3 åk, och det gick bättre o bättre. Nästa gång blir det lina, och övningar att ploga o kontrollera farten! Efter slalomåkningen blev det lunch på donken, se bild 3.
Trackback
RSS 2.0