Tandvårdsavtalets svagheter

Jag är lite irriterad på folktandvården (FTV). För några veckor sedan skaffade jag deras frisktandvårdsavtal via autogiro, för mig 100:-/månad. Har jag ett hål per år tjänar jag på det o det är ju skönt att inte få oväntade utgifter.
Häromdan fick jag en faktura från FTV på 300:- för allmänt tandvårdsbidrag. Jaha? Jag ringde dem och det visar sig att bidraget jag utnyttjade i februari (som alla under 30 år får varje år) är inräknat i mina 100:-/månad, och jag måste betala tillbaka 300:- som jag nu är skyldig dem. Men det har ju redan gått över ett halvår, och jag har ju redan fått bidraget! Helt idiotiskt. Jag frågade varför de inte informerat mig om detta, och de sa att det är så nytt för dem också, de har väl inte helt koll på läget. Jag är väldigt sugen att säga upp avtalet och förhoppningsvis behålla mina 300:-, bara för sakens skull!
Trackback
RSS 2.0