Om liv, död, tandläkare och kattdjur



I lördags var det nationaldagen. Min morbror + kusiner hälsade på på restaurangen. Kusinerna hade precis fått ansiktsmålning, så de var läskiga kattdjur.

Igår var vi lediga, så det blev storstädning i lägenheten, promenad i Sidsjön, träning, en tur med mc:n till Café Juniskär (jättemysigt), blev bjudna på middag, och till sist fotboll i Fagerdalsparken (tror den heter så, gräsplanen vid vattenfallet uppe mot Sidsjön). Great day!

Har precis kommit hem från tandis, sista gången på länge hoppas jag. Bedövningen sitter fortfarande i, men jag fick banansalva, minnen från barndomen :P Hoppas bedövningen går bort tills jag ska luncha med massa gamla klasskompisar om 30 min.

Betalar nån autogiro till tandläkaren? Alltså som en försäkring, man betalar en summa varje månad o får gratis tandvård. Jag hamnade i grupp 4, dvs 100:- varje månad, 1200:- per år. Jag funderade på att ta det, men är himla tveksam. Tjänar jag verkligen på det? Känns tveksamt.. Jag kanske istället ska lova mig själv att sköta tänderna bättre, dvs äta mindre sötsaker. Det är billigare också, både kortsiktigt o långsiktigt. Borsta tänderna är jag duktig på, (nästan) alltid 2 ggr/dag. Hmm. Nån som har ett bra råd? :D

Och till sist, men verkligen inte minst. Jag har ingen morfar längre. Han försvann i fredags och kommer inte tillbaka. Det känns lite konstigt. Mina kattkusiner har ingen farfar heller. Han somnade bara in från medvetslöshet till att helt enkelt sluta andas. Några timmar tidigare fick han en kraftig hjärnblödning. Hoppas att han inte led. 
Vila i frid morfar.

Kommentarer
Postat av: Tulay

Jag beklagar sorgen.

2009-06-09 @ 10:29:21
URL: http://tullisen.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hihi, fin målning på syskonen mina =)

Begravning nästa onsdag..

Ska hem och dränka mina sorger med min nya kisse-katt, som jag köpte i söndags.

Ha en bra sommar. KRAM

2009-06-09 @ 12:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0