Barnförbjudna reklamer

Ibland går jag på matinébio med karln och hans femåring. Sist (det kan ha varit på Madagaskar 2) såg vi en reklamsnutt före filmen som handlade om att man ska använda kondom. Hur tänker de när de sänder en sån reklam före en barnfilm? Detta leder till frågor som inte ska behöva besvaras på flera år!
Förra helgen gick min karl åter på bio med sonen, och före Boltfilmen visade de den nya Redbull-reklamen, nån som sett den? Den visas iaf på en nudiststrand där människorna är nakna förutom en svart avlång ruta som täcker de "privata" delarna. En man får en redbull av en kvinna och då stiger hans svarta censurering med ett fint ljud till. Ja, ni fattar. De andra reklamerna handlar om nya leksaker, barnfilmer m.m., och helt plötsligt dyker det upp nått sånt där. Jag tycker det är fel att visa sånt före barnfilmer, man ska väl ändå rikta in sig på rätt målgrupp!

Kommentarer
Postat av: Tea

Hello! Ja det tycker jag med. Det känns som att dom kan välja lite bättre reklam till det.. Du och Martin ja :D Jag är inte bjuden =) Det är Martins exjobbarkompis. Ert som Martins och mitt?? Eller menar du angie och jonas? Puss

2009-03-10 @ 20:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0