Tandfakta

Idag var jag till tandläkaren igen. Tanden som skulle lagas är alltså en rotfylld tand som mestadels består av fyllningar. Karies hade bildats under själva lagningen, så idag skulle det tas bort och en ny lagning göras. Eftersom det är såå infekterat och jag blöder såå mycket bedövades tandköttet, och hon borrade bort fyllningen sakta men säkert. Men karies satt så långt ner mot roten, så det skulle inte gå att fixa. Det var bara att fylla på med provisorisk tuggummilagning. En annan tandläkare kom in o grävde lite, och han sa att det var hopplöst - bara att dra ut tanden. "Min" tandläkare sa då att de kan dra ut halva tanden, alltså ena roten inkl skruv, och behålla den friska främre delen. Så det ska jag göra på skärtorsdagen, dra ut en halv tand och få en halv glugg!
Känner ni nån annan som kan skryta över nått sånt? Nä, jag trodde inte det heller!
De kanske måste lyfta på mitt tandkött också, vad nu det innebär! Låter inte som något jag vill göra iaf!! =S

Förresten är mitt element fixat nu, jag väntade bara några månader.. Nu är ju vintern nästan över så nu spelar det väl ingen roll om elementet funkar :P


Kommentarer
Postat av: Tulay

Jag googlade på 7 kryddor. Så dök du upp.

2009-03-21 @ 13:06:37
URL: http://tullisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0