Byta eller inte byta fläkt?

Jag har en kolfilterfläkt i min lägenhet, rostfri från 2007. Min bostadsrättförening håller på att byta ut fläktarna, men jag vill inte byta ut min pga att min är snyggare än deras standardfläktar som jag dessutom måste betala för. Idag ringde grabbarna som ska byta o frågade varför jag inte valt nån ny fläkt. De skulle iaf framföra till vaktmästaren att jag inte vill byta, men han trodde inte att de skulle godkänna det, så de ska nog ringa upp mig snart.. Om jag byter blir fläktsystemet bättre, osen kommer åka upp i ventilationen, som jag har förstått är kolfilter inte så uppsugande och lukten är fortfarande kvar.
Mina alternativ på ny fläkt blir då: Gratis vit standardkåpa men vitt kryddskåp för 2200:- (billigast), rostfri standardkåpa för ca 600:- plus vitt kryddskåp för 2200:- (alltså ca 2800:-), eller rostfri designkåpa för över 4000:-.

Jag funderar på att välja rostfri standardkåpa (den i mitten) med vitt kryddskåp (uppe till vänster) för ca 2800:- (det borde inte se såå dumt ut eftersom jag har vita skåp för övrigt), men killen som byter grejerna tyckte att isåfall kunde jag lika gärna betala nån tusenlapp extra för designkåpan, eller ta den vita standardfläkten. Men jag bor ju inte ens i lägenheten längre, tycker det är liite onödigt med över 4000:- för en fläkt som nästan ser ut som min nuvarande, bara för att den nya "suger" bättre! Hur ska jag göra?? Råd, tack!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Rådet lyder, ta den vita eftersom du ändå inte bor där...du hade ju trots allt vita skåp :)

2009-11-17 @ 00:17:20
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0