När ska allt börja gå som smort egentligen?!

Först måste jag meddela att jag faktiskt är väldigt glad och mår väldigt bra, trivs i nya huset osv. Men det är ju så förbannat mkt som ska klatra! Fick ringa hundra ggr innan internet skulle funka, telefonen tog också sin lilla tid (och internet bryts fortfarande hela tiden, men nu har vi flyttat trådlösa telefonen, kan ha varit störningar därifrån, och nu har internet funkat i flera timmar), TV beställde vi den 23/11, idag är det 20/12 och vi har inte hört ett ord än, trots att vi ringt dit 3-4 ggr, mailat 2-3 ggr osv. De har vår adress, mail och telefonnr, men allt de säger är att de ska återkomma. Det skulle ta ca 2 veckor (max 3) att få hem, nu har det alltså snart gått en månad.

Frånluftsvärmepumpen som försörjer vårt hem med värme & ström har sedan vi flyttade in varnat för låg frånluft. Vi fick ingen "visning" av gamla ägaren, så jag använde kära google och kom inte fram till nånting. Förra veckan ringde jag först Nibe (tillverkaren), telefonkö i 40 min, han visste inte och hänvisade mig till Älvsbyhus.. Ringde dem (blev kopplad utan svar, fick vänta till efter lunch, bla bla), tillslut kom en man hit och kollade på alla tänkbara anledningar. Han gick till och med upp på taket, men ingenting.. Nu varnar pumpen inte lika ofta, bara ibland. Varje gång den varnar så slås direktverkande elen på, vilket betyder att vi kommer få en saftig första elräkning. Som om det inte räcker att det ska bli typ -25 grader imorrn och inte har varit så kallt sen mätningarna startade för 150 år sen (läste jag på SMHI). :P Så, jag måste ringa Älvsbyhus igen. Nån dag.
Karlns skärm har kraschat, så vi köpte en extern skärm + en adapter som kopplar från skärmen till macen, igår på MediaMarkt. Provade i flera timmar, det gick inte... Idag åkte jag dit, vi testade med en likadan dator & skärm, de fick det att funka med en annan liknande adapter. Jag bytte till den nya adaptern (fast i en oöppnad förpackning), åkte hem, och det funkar fortfarande inte... Orkar inte åka tillbaka idag, det är 3 mils resa t & r, inte såå kul att åka dit varje dag! Fortsättning följer...
Imorse skottade karln hela garageuppfarten innan han skulle lämna S till skolan. När de skulle åka startade inte bilen. Den bara tickade, typ. Då fick han skotta hela andra delen också, där Volvon står. Den startade. Det var iaf batteriet som var dött, så jag åkte och köpte ett nytt. Vi har precis bytt det (för första gången nånsin!), och nu är Toyotan igång igen. Skönt, det enda problemet är en lång skruv som ramlade ner i motorn nånstans... Så nu sitter inte batteriet som det ska, men det funkar iaf. Det får man väl räkna som lyckat?
Annars skottar vi 3 ggr om dagen, det verkar aldrig sluta snöa! Men ikväll skulle det väl lugna ner sig och istället bli -25 grader. Då föredrar jag faktiskt snöfallet!
Jag har gått o blivit förkyld, hostan höll mig vaken flera timmar inatt och min röst är inte alls som den ska. Men pigg är jag iaf! Vi ska slå på stort ikväll och käka på Casiopeija och sen gå på bio, om vi orkar :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas ni haft en trevlig kväll som avbrott till allt kämpande - med både ett och annat....

2010-12-20 @ 23:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0