Irriterande i-landsproblem

Jag blir så irriterad när kassapersonalen slår in fel på mataffären. Idag köpte jag vitkål (som jag ALDRIG köper annars) bara för att det kostade 5kr/kg. Jag köpte även en vitlök och massa annat. När jag hade betalat såg jag att vitkålen var inslagen som salladskål, som kostade 30kr/kg. Jag påpekade det och fick tillbaka 25 kr i kiosken. Efteråt körde jag direkt till macken för att tvätta bilen, och medan jag satt i bilen o väntade kollade jag igenom kvittot. Då hade hon dessutom slagit in två vitlökar istället för en. Det är väl inte så svårt att se en vitlök som ligger helt löst, såg hon dubbelt eller vattusan? Undra hur mkt pengar man förlorar till matvarubutikerna under en livstid :P


Hur många vitlökar finns på bilden?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du får väl lära dig att kolla kvittot när du är kvar i butiken :D Det gör alltid jag.

2010-06-28 @ 20:39:06
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Carina

Tur du hade ögonen med dig i alla fall! Hmm, vilket konstigt uttryck....

2010-06-28 @ 22:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0