Oroligheter utanför Migrationsverket

I lördags ringde karln till mig, han hade precis gått hem från träningen. Han var lite chockad och omtumlad. Han hade nämligen blivit attackerad utanför Migrationsverket.. Något hade skrikit ovanför honom och störtdykt rakt ner mot hans huvud. Ett gäng fiskmåsar.. Han försvarade sig genom att svinga med träningsväskan och kasta den fram och tillbaka. Till slut sprang han därifrån, vände sig om, och såg att fiskmåsarna istället gett sig på en flicka i 12-årsåldern som skrek högt. Han ringde mig, berättade vad som hänt och sa att det måste finnas en fågelunge i närheten. Det kunde jag bekräfta, för tidigare när jag gick till jobbet märkte jag också av de aggresiva fiskmåsarna. Tre sekunder efter deras attack på mig såg jag denna lilla sparvel utanför dörren till Migrationsverket (se bild nedan). Den stackars immigranten kanske tagit fågelvägen till Sverige och väntade nu på uppehållstillstånd..

Idag, två dagar senare, cirkulerar fiskmåsarna fortfarande i väntan på tillståndet.


Kommentarer
Postat av: Carina

Stackarn... han har det inte lätt.Han kommer att få vänta... Samma sak på nersidan mitt jobb. Ingen vågar gå där för man blir anfallen av fiskmåsar! Men ibland glömmer man bort sig o då får man springa!

2010-06-21 @ 23:09:40
Postat av: Sofie

Men stackarn! Matar dom den eller kommer den dö? Huga!

2010-06-22 @ 00:18:58
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: Anna

Men halligosingen vilken liten söt en!

2010-06-22 @ 21:05:29
Postat av: Sofie

Ja, eller så är den död..:( Hoppas dom plockat upp den eller nåt..inte för att jag tror dom klarar sånt...men man kan ju hoppas!

2010-06-23 @ 20:26:22
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0