3D-bio och blåbärsplockning

I lördags var jag på min första 3D-bio här i stan. Såg toy story 3 med S och S jr, hääftigt =) Hur ska man nu kunna njuta av vanlig tv/bio när man provat på 3D?!

Igår var vi till birsta på fm, jag shoppade ett turkost träningslinne för 99:- istället för 299:- (ordinarie pris, vad är det? :P). Sedan åkte vi till Timrå för att plocka blåbär med mor.. Vi började med örnenskogen, där vi inte hittade ett enda bär trots en lång klättring in i skogen (bra benträning dock!). Vi åkte vidare till skogen vid eon arena/industriområdet. Där gick det lite bättre! Inte så fasligt mycket bär kvar, men vi fick åtminstone ihop 3,5 dl bär. Räcker förhoppningsvis till en paj! Får se om jag tar en till blåbärsrunda nu i veckan och söker nånstans i stan.. om jag orkar. Iaf så grillade vi ryggbiff hos mamma igår kväll. Jag sökte med ljus och lykta efter tahini, vi tänkte göra humus.. meen det fanns varken på ica, coop eller lidl, så det fick bli tzatziki istället.

Skönt väder idag också, 20 grader och sol nu, jag har tagit en runda på södermalm, och nu ska jag fortsätta pluggandet. Och tvätta. Och duscha. Det behövs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle också vilja hitta blåbär.. Gott att göra blåbärscheesecake. Jag jobbar inget denna vecka, vi skulle kunna gå ut i skogen, eller i allafall träna nåt :) Svara på min blogg, annars glömmer jag bort det ;-) Ha en bra dag. Kram

2010-09-13 @ 11:04:00
URL: http://jozzifina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0