Dålig timing...

Igår var jag som sagt hemma med S jr som var sjuk. S kom hem rätt tidigt, och på eftermiddagen satte vi oss på bron och njöt lite i solen. S sa att han skulle ta ett premiäråk på motorcykeln, och då nämnde jag att det skulle regna en sväng på eftermiddagen enligt smhi. Han skrattade åt mig, hånade mig litegrann och jag tänkte att smhi har väl fel som vanligt, himlen var ju blå och solen sken.
 
Då bestämde jag mig för att cykla till jobbet för första gången, så jag pumpade däcken och S åkte iväg med bilen. 30 sekunder efter att jag åkt började det regna, och det slutade ungefär när jag var framme. Väl på jobbet skrattade kocken ihjäl sig när jag kom fram... Jag var lerig överallt!! Hade lerstänk på glasögonen, kände till o med en lerklump i ÖRAT. Kände mig lagom smutsig på jobbet!! Tur att jag hade skinnjackan på mig, lätt att torka av. Lite klantigt var att jag tog nya vita nike-skorna... Gick ju att torka av på skinnet, men skosnörena är numera fläckiga. Nästa investering blir stänkskärmar.
Trackback
RSS 2.0