Det växer fortfarande.

Helt plötsligt har min blogg blivit nån sorts trädgårdsblogg/odlingsblogg. Så kan det gå! Det bju'r jag på ;) Här ovan är iaf en påskkreation gjord av en blomma vi fick i present för ett tag sedan, plus det lilla påskpynt vi hade hemma.
Och på bilden nedan syns persiljan som växer och frodas. Jag planterade om persiljan, basilikan och zuccinin igår. Plus att jag bytte jord på ikea-palmen som har dragit galet mkt blomflugor. Jag hoppas att det hjälpte, har inte sett röken av någon fluga sen igår så det är bara att hålla tummarna! Bytte "vätskan" i vår lilla blomflugdödare imorse, och än så länge har ingen fluga fastnat.. Det är alltså en blandning av vatten, diskmedel, vinäger och sirap som jag ställt i en skål bredvid blomman. Det har varit rena massgraven för blomflugor.
Såhär ser zucchinin ut nu för den som är nyfiken. Den är liggande... Vet inte om jag borde försöka ställa upp den med några pinnar, kanske vore bra..? Tror det blev 5 st som har växt sig såhär starka, så jag satsar på dem och kasserade de 3 som inte växt till sig riktigt.
Jag köpte en pelargon förra året som jag har sparat över vintern. Nu har den börjat blomma igen! Borde plantera om den också, men har slut på krukor nu. Hehe. Den får vänta tills en kruka blir ledig.

Kommentarer
Postat av: Carina

Kul med dina bilder på allt som växer :)

2011-04-28 @ 13:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0