Stenhård påskhelg!

Hela helgen har vi jobbat stenhårt, bokstavligt! Gården består mer eller mindre av stenar, och om vi vill göra någon gräsmatta där så måste stenarna bort! Därför har vi nu gjort en stenmur vid tomtgränsen. Jag tog några bilder i lördags och idag, och det syns stor skillnad kan jag säga. Speciellt när man ser muren och några högar vi gjorde längst upp. Nu är det hål överallt istället! :D
I lördags (när vi ändå hade jobbat en del):
Och idag (innan vi hade jobbat klart - ikväll har vi tagit några av de gigantiska stenarna):
Blommorna på framsidan fick sällskap av ett hjärta som jag fyndade i vintras.
Vi var bjudna på middag hos mamma idag. Stannade förbi i Birsta och köpte ett munstycke till vattenslangen, och på väg därifrån såg vi hur det vällde ut rök från ett övergivet hus alldeles vid rondellen bredvid Max. Vi stannade, jag var på väg att ringa SOS, och precis då svängde en polisbil in. Några minuter senare när vi körde förbi var det flera brandbilar m.m. där. Spännande!!
---
Idag har vi även bytt däck på bilen (det blev ingen fjällresa denna vinter). Vi invigde den där istället-för-domkraft-påsen jag berättade om. Det gick riktigt snabbt att blåsa upp den (man kopplar den till avgasröret, om den går på tomgång tar det ett bra tag så vi gasade lite, då gick det snabbt). Den var lite ostabil och ville gärna tippa åt sidan, men efter några testgånger fick vi till det och kunde byta däcken.
S har dessutom tvättat bilen (och mc:n), vi invigde alltså både vattenslangen och högtryckstvätten och båda fungerar bra. Jag har putsat och dammsugit bilen inuti. Vi har inte tränat något i helgen (förutom axlar i fredags), men det känns rejält i ryggen ändå!!
---
I fredags var förresten fina flickorna (och en o annan pojk) på besök här! Vi grillade och bredde ut picknickfiltar på framsidan. Vädret har ju varit heeeeelt otroligt hela helgen, lör-sön var det riktig sommarvärme med 20 grader i skuggan :)
Trackback
RSS 2.0