Bildbomb på blommor och valp

---

Okej, bjuder på en massa bilder från idag och häromdagen.
Första raden tog jag på Zelda häromdagen när hon var ute och lekte på gården.
---
Innan Zelda kom till oss var jag rätt inne på blommor och sånt, vilket har fått komma på andra, eller tredje, eller till och med fjärde prioritering den senaste tiden. Några blommor dog, det var iofs vårblommor så det är ju helt förståeligt! Därför har jag införskaffat lite nytt, köpte de senaste idag.
1. En vit dahlia som inköptes för en månad sedan (medan det fortfarande var varmt - vi var på tranviken den dagen!).
2. Vi har ofta besök av diverse smådjur... ofta spindlar. Den här var fin! Hade inte tyckt samma sak om jag hittat den inomhus.
3. Tomaterna börjar mogna, jag har smakat en och den var delicious!
4. Jordgubbar har vi också haft lite av i sommar, dock inte mkt... har bara smakat nån lite då och då. Ser ut som att det börjar komma lite nu.. bättre sent än aldrig!
5. Planteringsbåten är fullsmockad.. Helt gaaalet hur mkt allt har växt i sommar! Här tror jag det är mest oregano och nån annan krydda som blommar.
6. Båten igen. Dillen är gigantisk (den högsta), och det ljusgröna t.v. är broccoli som jag glömde bort att skörda. Häftigt dock, det såg ju precis ut som en broccoli man köper i affären, ha ha!
7. Blomman t.v. köptes idag, och den andra för några veckor sedan.
8. Ännu en kruka med nya blommor, aster. T.h. står det mynta tror jag.. Ska nog inte ha kryddor i båten nästa år, det blev så trångt så hälften har gömts under de som tar mer plats..
9. Sist men inte minst pelargonerna som står på altanen. De är inne på andra blomningen nu sen de köptes för ca en månad sedan!
---
Idag har vi sålt växasängen, och sedan varit på Birsta en sväng. Köpte lite mat, lite blommor och S hittade lite grejer på brandworld. Imorgon ska vi till pappa som fyllt år. Ska ta med Zelda också så hon får träffa farmor och farfar. :) Vi ska även på valpkurs för första gången! Spännande! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0