CSN...

Jag tar studiebidrag via CSN, men inget studielån. Har gjort det nästan sedan utbildningen började. I höstas sålde jag ju min lägenhet och fick ett överskott (vilket jag aldrig såg röken av, det plus lite mer gick direkt till kontantinsatsen på huset). Nu ringde jag CSN och kollade så det inte kommer stå som inkomst (vilket innebär att jag får betala tillbaka o böta en himla massa), och det gör det tydligen. Spelar ingen roll vart pengarna gick, så nu är min beräknade inkomst 3 ggr så låg som den egentliga inkomsten. Sitter i telefonkö till skatteverket nu o ska kolla upp hur hög inkomsten egentligen var nu under hösten (vore bra att ändra på CSN rätt snart, innan deklarationen kommer, så jag inte får böta..). Det slutar förmodligen med att jag inte får ta något bidrag alls resten av min studieperiod, heh. Lite dumt system måste jag säga, men men! Det visar sig hur det slutar... Började på plats 7 i kön, nu efter 14 min har jag plats 2 - snart så!! Plats 1! :D
...
Svar: Nej, jag måste vänta tills deklarationen kommer. Jaja. Undra varför de skickade mig till Skatteverket då. Jaja. Dags att plugga, tenta imorrn. Sen relax på himlabadet och middag med studiegruppen hos mig, yiihaa :)
Förresten fick jag ett sms att jag har ett paket att hämta på Kvantum, förmodar att det är luckan som saknades till TV-bänken vi köpte! Ringde om det den 1 dec, nu äntligen sker det framsteg (det krävs ALLTID hundra samtal och nästan hot för att saker ska hända, oavsett ärende!). Sakta men säkert börjar saker ordna till sig :) Ska nog ringa Älvsbyhus på en gång och tjata lite varför Nibe inte har kommit o kollat på värmepumpen än.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja, vad säger man...Pust och stön! :( Hoppas allt löser sig. Men jag blir förvånad att du inte fått ett nervsammanbrott än :D Sen tror jag att du måste bli mer arg på folk :D Alltså, när du vill ha saker gjort, som alla hundratusen samtal du ringer hela tiden. Jag brukar vara trevlig första samtalet, händer inget efter det, då ringer jag igen och då är jag ingen glad människa längre. Bli lite förbannad, så kanske du slipper dessa jobbiga samtal. :D

2011-01-13 @ 19:13:41
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0