41 grader och strålande sol.

Det är vad jag har att vänta mig nästa vecka. Åker till Turkiet på lördag. Jag och S jr flyger till Antalya, blir upphämtade på flygplatsen och åker sedan till sommarhuset utanför Anamur (det ligger på fastlandet alldeles ovanför Cypern - fina dagar kan man tydligen se över till Cypern från huset!).
---
Just nu bannar jag mig själv för att jag gjorde den där j*kla övningen på ego som jag tidigare fått så ont i svanken av. Nu tog jag nästan inga vikter alls, och ÄNDÅ sitter jag här och kan knappt röra mig! Fruktansvärt ont i svanken, kan knappt gå. Buhu, klaga klaga. Ännu roligare att jobba när jag i vanliga fall tar 5-6 tunga tallrikar samtidigt, nu räcker det gott och väl med två. Men som sagt, en veckas semester om 2 dagar :)
---
Idag kommer far och bror och beskådar altanen (den bror som inte sett den redan). Kanske ska ringa andra bror också o fråga om han inte har något bättre för sig eller vill komma hit.
---
Igår berättade en gäst att han hade hyrt ett rum på ett närliggande hotell för att kunna se damernas semifinal i fotboll. Vilken dedication (engagemang va?:P)! Han hade nämligen inte tv4 i sommarstugan. Då kände jag mig nästan skyldig att slå på tv:n efter jobbet. Började se efter japanernas 2-1-mål. Missade alltså allt bra svenskarna tydligen gjorde, för japanerna fick in ännu ett mål och matchen slutade 3-1. Nu får svenskarna istället slåss för bronsplatsen i VM. Synd att de förlorade matchen, men kul ändå att de har chans till medalj.
--
Nä, nu ska jag baka lite. Har bara 50 g smör, tänkte chansa med lite olja istället, får hoppas att chokladsockerkakan inte märker någon skillnad.
Igår ställde jag fram lite mer utemöbler på altanen :) Nu är det så tjusigt så. Tog med parasollet också, men hittade ingen fot till det så jag låter det vara ett tag till..

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj!

Hade inte sett bilden förrän nu eftersom vi varit borta! Ser jättefint ut! Ser fram emot ett besök hos er :)

2011-07-17 @ 22:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0