Härliga dagar

Jag hade tänkt lägga upp bilder från Göteborgsresan och från Gatufestfredagen, men det fungerade inte och de finns ju redan på facebook, så jag orkar nog inte lägga upp dem här också.
I lördags kväll började S och S bilfärden mot Turkiet, och tro det eller ej, men idag vid lunchtid ringde karln och sa att de var i Turkiet (och eftersom hans mor m.fl bara bor ca 40 min från grekiska gränsen hade han ringt och beställt lunch med sin mor då:)). De åkte alltså från Sundsvall till Turkiet på typ 36 timmar. Utan att sova, bara nån kiss/tankpaus eftersom ett antal red bull lär ha gått åt! "Vadå matpaus, S har med sig lite mackor!". J*kla galningar!
Jaja, skönt att höra att de tog sig genom hela europa utan problem iaf.
--
Så, under dessa två lediga dagar jag varit gräsänka har jag gjort allt för att inte känna mig ensam. Igår blev altanen klar här hemma, väldigt passande eftersom vädret har varit kanon ett bra tag nu :) Tea kom hit och vi solade lite på altanen innan vi åkte till Sidsjön o hon tog sig ett dopp (jag doppade benen, ovanför knäna!:P), sen ner till stan för en pizza och film. Idag åkte jag med bror och Malin till fläsian o pressade lite i solen :) Sen åkte vi hem hit och grillade köttfärsspett a la Tina. Hur gott som helst, smakade nästan som på jobbet fast vi inte hade lammfärs utan vanlig köttfärs :)
Och nu sitter jag här, ska nog slå på en film, inte riktigt bestämt vad jag ska se än bara... Resten av veckan jobbar jag på kvällarna som vanligt, fast bara tills på fredag, för sen åker jag och S jr till Turkiet på en veckas semester. :)
Jag och Tea njuter i solen på altanen :)


Innan göteborgsresan var jag glad att dessa hade EN utslagen blomma, kolla in dem nu :P
Båten ska vi inte tala om... Smultronen och citronmelissen är begravda under blommorna och broccolin (som jag fortfarande inte vet hur man ska "skörda" :D). Inga nya bilder från båten dock.
Malin och Andreas grillar.
Köttfärsspett och zucchini på grillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0