Så var sommaren över. :P

Denna vecka har bjudit på gassande sol och värme. Underbart! I måndags grillade vi hos pappa, i tisdags badade vi på kubenbadet. S jrs kompisar var där och skulle även dit dagen efter, så vi åkte dit på onsdagen också. Så sjukt varmt vatten i poolen där, jag föredrar naturligt vatten i hav eller sjö så man kan svalka sig lite istället för att svettas ännu mer efter man badat. Så, igår när vi inte hade S jr, tog vi mc:n till Tranviken istället. Jag vadade till knäna, men det var alldeles för kallt för att jag skulle doppa mig ;P Dessutom skulle jag åka direkt till jobbet efteråt, inte så kul att jobba med ett lager salt på kroppen.. Det är förresten himla tur att vi har uteservering, utan den hade kvällarna på jobbet blivit väldigt långa och innehållslösa..! Vem vill sitta inne när det är minst 20 grader ute på kvällen liksom?
---
Det har inte blivit någon gymträning för mig i veckan, däremot GICK jag hem från jobbet i tisdags. Tänkte bara gå någon busshållsplats i väntan på bussen, men när den kom hade jag gått ända till Sidsjön så då gick jag resten av vägen också. :) En timme tog det, i lugnt tempo med ballerinaskor. Kände mönstret från undersidan skorna på fötterna efteråt - ajaj! Och ons-tors cyklade jag till och från jobbet.
---
Det har även blivit lite mys på "verandan". Två dagar efter jobbet har vi njutit av kvällsvärmen ute. I väntan på altanen...!
 
---
Idag regnar det. Imorgon är den stora dagen, då vi ska åka mc till Göteborg.. Regn eller inte regn, det är frågan?! Det ändras hela tiden på vädersidorna, och det står olika på varje ställe. Suck! Spöregnar det tar vi bilen, men just nu står det uppehåll på flera sidor, så vi satsar nog på mc. Bestämmer oss imorgon kl 06 :) Metallica imorgon we come! =))
Trackback
RSS 2.0