Blomsterinköp!

Idag har hela Sundsvall varit och köpt blommor till trädgården. Folk blir helt tokiga när solen kommer fram. Så även jag! Eftersom det är mitt första år som villaägare känner jag mig ganska newb på det här med blommor, det finns ju så galet många fina sorter! Det slutade iaf med detta:
Två tomatplantor, en med coctailtomater och en med vanliga. Jag har precis planterat om dem, som ni ser på bilden.
Dessa blommor som jag inte minns vad de heter (mamma? :D), ska plasta in korgen på tisdag och plantera dem där då, tänkte jag.
Plus en mörkrosa dahlia och några små blå och vita blommor som kommer hänga runt omkring dahlian. Och lite sallad, purjo, sockerärter m.m. Det ska jag också plantera in i båten på tisdag :) Ska få finbesök av kära mor då som ska hjälpa mig. Det kommer sluta med att jag köper en vit dahlia också, tycker de är så himla fina!
Tänkte även köpa lite tobaksblommor och plantera i en annan korg, eller eventuellt i nån kruka. Får se hur det blir.
Sen köpte jag lite andra smågrejer också, lite kryddor och småblommor. Det är kul det här! Hoppas det överlever också :P
Och här ovan är penseerna i välkommenkorgen som hänger utanför dörren. :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Det kommer att bli jättefint!

2011-06-06 @ 00:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0