Garderobsrensning!

HELA förmiddagen fram tills kl 12 har jag ägnat åt att rensa garderoben. 1,5 sopsäck åker till UFF! Det är fortfarande mycket kvar, men nu fick jag åtminstone in kläderna i garderoben. Tidigare hade jag en väska och en sopsäck med kläder som väntade på golvet för vidare transport... Nu blev det en full garderob plus två lådor med underkläder m.m., och några galgar med klänningar/tunikor i en annan garderob :) Good job av mig.
 
---
 
Igår var vi ute och sprang, utforskade området bortanför oss, dvs. medskogsbron och Vintertjärnen. Fint fint, känns så himla häftigt att kunna ta en joggingtur ut på landet! Måste väl iofs säga att vi bor lite på landet också, finns ju ett antal hästgårdar på våran gata! :) Jag trivs!
---
Har dragit in lite bilder från mobilen. Här kommer några.
Persiljan och basilikan växer och gror. Detta var förra veckan :)
Såhär såg det ut utanför restaurangen efter hagelfallet förra veckan. Jag satt i bilen utanför jobbet och väntade nästan 10 min, till slut var jag tvungen att rusa in - blev sjöblöt..
Vi åt middag hos farmor o farfar igår kväll. De ville testa något nytt - thaimat. Vi beställde från ett ställe i Söråker. Tyvärr var det bara ca en halv portion med mat... Däremot var det typ 1 kg ris för varje portion. Och varma grönsaker som ska vara kalla. Typ gurka och isbergssallad. Ingen hit tyvärr. S portion innehöll bara 4 småbitar med biff och några få grönsaker :S Han som har börjat reducera på kolhydraterna, och dessutom var helt skakis av hunger innan, stackarn. Denna blomma ska jag iaf få skott av till hösten så vi kan plantera i den blivande rabatten i höst. =)
När vi kom hem kompletterade vi middagen med lite tomat, mozzarella, avokado och 1 år lagrad ost :P gott!
---
Också några kamerabilder från igår kväll:
Trackback
RSS 2.0