Toyotan kirrad?

I torsdags lämnade vi in Toyotan på verkstaden för att byta katalysator. Men det visade sig att den inte behövde bytas, det var bara nånting som lossnat och låg och skramlade däri. Så de svetsade lite kring grenröret osv, så nu är raggarbilen ett minne blott! Nu låter den alltså som en vanlig bil. Dock fick jag ett annat problem - 100 meter från macken tvärdog motorn och gick inte att starta. Jag ringde verkstan direkt, de kom och tänkte bogsera tillbaka den men efter att ha testat några ggr fick han igång bilen. Jag frågade vad jag skulle göra om det händer igen om 50 meter... han sa att jag kunde chansa eller så kunde han ta den kolla på dagen efter. Jag chansade. Motorn dog en gång till efter några hundra meter, men då gick den att starta direkt i nedförsbacken. Mekanikern tyckte det var jättekonstigt, eftersom de inte rört något kring motorn... Tänkte ringa dem idag, men idag när vi har kört har det inte varit några problem alls. Får köra lite mer i helgen och se hur den beter sig. Det kanske bara var en svacka. Hoppas det! Annars blir jag less. Vi har ju ingen annan bil att köra om denna skulle dö, Volvon är på verkstaden ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0