Det var en gång en soffa..

I lördags tog jag ledigt från jobbet för att ha kick-off med klassisarna, middag hos mig. Strax innan de skulle komma kom vi själva hem från ett träningspass, efter att ha lämnat Zelda en timme.. När vi gick in i vardagsrummet såg vi vita bomullstussar öööööverallt! Trodde först att det var från nån kudde, men det visade sig att hon slitit upp tyget (buffaloskinn tror jag det är) på ena armstödet på soffan och lekt järnet med stoppningen. Underbart! Första gästerna fick se röran, hann inte plocka ihop allt.. Igår kväll sydde jag iaf ihop det, får se hur länge det håller med vanlig symaskinstråd..
På valpkursen igår frågade jag om tips, och instruktören sa att det är bäst att lämna henne i buren om vi åker bort en timme. Känns ju så himla synd då hon mest sovit tidigare, men hon kommer väl sova i buren också.. det är en busig ung dam vi gått och skaffat!! :P hon var iaf jätteduktig på kursen, förutom ligg... det måste vi öva mer. Hon blir så himla exalterad av alla människor och hundar runt omkring att hon struntar i det hon kunnat så bra när vi övat hemma... mer träning!!
Vi har även byggt en hundkoja i helgen, av virket som blev över från altanbygget =)) Den blev jättefin! Funderar om vi ska måla den vit, samma som huset. Vi hade en bit av takpannorna kvar, så S fick ta yxan (gick inte med något annat, det är gjort i metall :P) och hugga av en lagom bit :D Har dock inte satt fast det än, men det är ingen brådska :) Nu hoppas vi bara att lilla damen kommer gilla det också. Ska bjuda på en bild nån gång.
Nu (som vanligt): Plugga!
Trackback
RSS 2.0