Söndagsmiddag

Visst är det härligt med söndagar? Tycker jag då, eftersom det oftast är då vi kan hitta på saker själva och med andra. Denna söndag började med att jag åkte på valpkurs med Z, instruktören sa att trots att hon träffat flera staffar på sina hundkurser har hon aldrig känt sig så sugen att skaffa en som nu när hon träffat Z =) Det är kul! Hon är så duktig, men vi behöver mkt träning. Eller, det är väl mest VI och inte hon som behöver träning :P Till nästa vecka ska hon frivilligt rusa in och ut ur buren med glädje. Hon ska även kunna ligga och följa oss hur vi än går (framlänges, baklänges, åt sidan osv). Vi måste träna på att bli mer intressanta utomhus.. Där struntar hon totalt i oss om det finns något annat spännande i närheten :P men inne går det oftast jättebra.
---
Sen lite handling och hem o fixa efterrätten tills ikväll, slängde mig i duschen och sen började lite folk droppa in. Några av dem fick förhinder, så vi bjöd in grannarna också eftersom vi hade förberett så mkt mat, plus att R och T hade med sig hemgjord sushi. Så det blev 4-rätters här hemma ikväll! Min kära sambo somnade som på beställning kl 19 (hah!) och sover fortfarande. Alltid lika social ;) Lilla tösen ligger också och sover, hon har haft en intensiv dag med kurs 2,5 timmar och sen folk på besök (som ALLTID är lika spännande..), så här sitter jag ensam på söndag kväll.. Haft en trevlig dag o kväll iaf, ledig imorrn också. Då mååste jag plugga. Har 6 kapitel att läsa i en bok från förra veckans schema, plus lite annat.. och det är bara i ena kursen. Har ju en till också, som jag helst inte vill nämna eller ens tänka på.. Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Carina

Good luck!

...och tack för fikat!

2011-09-05 @ 22:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0