Gräsänka

S åkte till Istanbul i onsdags kväll för at hälsa på sin mamma, så det är jag som styr och ställer på restaurangen resten av veckan. Självklart massor att göra eftersom det är löning! Äntligen börjar folk få tillbaka ekonomin efter jul och nyår, hehe.
Fy tusan vad tråkigt det är att vara ensam! Hittar ingen inspiration att göra nånting. Jag trodde det skulle bli lite skönt, men icke sa nicke :P Jag har iaf varit duktig och sprungit 5 km med Zelda två dagar i rad, och igår tog vi två promenader på sammanlagt nästan 7 km. Plus träning två dagar. Ska ju springa vårruset om knappt en månad, så det är väl dags att börja träna upp kondisen ;)
Igår slutade vi tidigt efter jobbet, jag gillar när det kommer mycket folk och alla går tidigt =) Jag åkte till ica och hyrde en gratis film efteråt (hade fått en kupong tidigare i veckan), nån dramafilm med Natalie Portman. Man får passa på att se dramafilmer när karln inte är hemma, haha. Idag får vi se vad som händer före jobbet, är lite sugen att åka till birsta eller stan men det känns så tråkigt att åka ensam.. Ska iaf ta en sväng med Zelda runt sjön snart. Måste åka på systemet och köpa lite till restaurangen, så det är väl dags att sätta fart snart.
Sen skulle jag verkligen behöva plantera massa frön som jag beställt, men det är ju så trist väder så inspirationen tryter där också. Ikväll och imorrn ska det vara soligt såg jag, så det blir nog plantering imorrn innan jag åker till mammsen :) Sen kommer karln hem på sön kväll eller mån morgon, beroende på vilket tåg han hinner med. Nu gnäller vovven och vill ut, dags att sätta fart.
Treflig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0