Nu avslöjas det.

Berättade ju om några mindre trevliga saker som hände för ett tag sedan. Här kommer det. Jag känner mig redo att klaga om ni är redo att lyssna på klagomålen.
1. Jag gled in i vägkanten som bestod av is/snö, lyckades paja fram/högersidan på bilen på köpet, trots att jag bara körde 30 km/h. Sjukt halt var det, tappade kontrollen totalt över bilen. Jag har anmält det o ska lämna in bilen på Toyota center nästa vecka. Måste klara mig utan bil en vecka, och notan hamnar på 2500:- (självrisk).
2. Fick även ett kravbrev från csn, jag tar ju studiebidrag men inget lån, och har (uppenbarligen) inte varit så noga att skriva hur mkt jag tjänade 2010, så jag hade tjänat för mycket (inte så farligt mycket, men tillräckligt för att få ett kravbrev), så idag fick jag ett nytt brev att jag ska betala tillbaka strax över 4300:- (varav 600:- av detta var räntor och administrationsavgifter) före månadsskiftet. Tycker ändå det är lite konstigt att man bara får knappt en månad på sig, tänk de som får höga återbetalningskrav, och alla studenter har knappast flera tusen extra på kontot... Jaja jag vet, jag får skylla mig själv! Klantigt av mig, men nu har jag lärt mig "till nästa gång"! Var ändå bra och givande att gå igenom ekonomin, har inte brytt mig ett dugg att kolla på lönespecen tidigare. Jag ska få tillbaka en hel del från deklarationen iaf, så i juni jämnar det ut sig! =)
---
För ett år sedan vann vi ett pubquiz på Bishops, och vi har inte utnyttjat vinsten än. Det var ett presentkort på knaust frukostbuffé, och sista dagen att utnyttja det är imorgon. Så, imorgon blir det hotellfrukost för oss minsann! :D Nu, dags att plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0