Söndag igen.

Jahapp, ytterligare en vecka har gått. Vad har hänt? Samma dag som jag skrev att vi måste vänta med att köpa vindskydden så köpte vi, ja, just det,  vindskydden! =) Hyrde en släpvagn på bauhaus, gick hur bra som helst. Ikväll har vi börjat sätta upp dem. Har kommit halvvägs på ena sidan. Vi tänkte ha likadant på båda sidorna altanen, med ett högre närmast huset och ett lägre bredvid. Klockan blev iaf lite mkt och det började skymma, så vi får fortsätta en annan dag. Det ska nog bli bra iaf :) Bild kommer när det är klart.
Ikväll har vi haft besök av pappa-släkten, åtta pers var vi. Jag bjussade på lammstek provencale med potatisgratäng, och key lime pie (favorit i repris - vi hade så mkt lime kvar sen sist, skulle kunna göra en till också :P), gjorde den på ett annat sätt denna gång och det blev bättre att grädda den i ugnen en gång till med fyllningen. I förra receptet skulle bara skalet gräddas, men den blev så lös i mitten då..
---
För övrigt har Zelda tagit årets (och hennes livs!) första dopp idag. Hon var nere i "sumpmarken" på andra sidan vägen när jag ropade in henne. Hon sprang fort som tusan mot mig, och måste ha missbedömt avståndet när hon hoppade, för helt plötsligt sa det PLASK och hela hunden försvann under vattnet. Hon kom som tur var upp efter någon sekund, dyyyblöt och förmodligen lite skräckslagen, hoppas att hon inte blir rädd för vatten nu :P det såg roligt ut iaf, moahaha... tur det gick bra =))

Kommentarer
Postat av: Carina

Måste få receptet av dig på pajen! Lammstek provencale gjorde jag till påskbuffén. Gott!

2012-04-23 @ 22:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0