Tapas

Gårdagen blev himla lyckad. Jag måste få berätta om allt vi serverade, så jag kommer ihåg det till en annan gång. =)
Till "förrätt" blev det tapas i form av rökta räkor, valnöts- och röd paprikapesto, humus(isch), mozzarella med tomat, basilika och valnötter + peston kletad på mozzarellan =), svampnachos, parmesanost och vindruvor, svarta oliver, gorgonzolaost med päron och mango, samt bröd. Till det drack vi först ett RYSKT öl "bara för att" (man måste ju prova), faktiskt riktigt gott! Sen en flaska vitt franskt vin, Sancerre. Smakade päron, jättegott!
Till varmrätt gjorde sambon lammracks i ugnen, serverades med... ja, kisir heter det på turkiska, typ krossad bulgur/cous-cous med färska kryddor i. Till det ett rött vin som hette Red Baron, en Shiraz från down under. :) Supergott det också!
Och till efterrätt hade jag testat att göra key lime pie med marängtäcke, som serverades med portvin och kaffe.
Det får vi göra om!
---
Förresten har lillan nyss ätit frukost, så nu är jag lugn igen!

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som en jättemysig middag! Blir sugen att testa det vita vinet och även key lime pajen!

Skööönt att Zelda är sig lik igen!

2012-04-02 @ 23:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0