Ledig helg (typ)!

Denna helg har jag verkligen haft det bra. Jobbade som vanligt i fredags, och i lördags tog vi en prommis med Zelda runt Sidsjön, sen åkte vi till Birsta. Köpte bl.a. ny hundmat åt den fisande vovven, nu ska vi testa med lamm istället för kyckling och hoppas att det hjälper.. Vi köpte även en sele åt henne, en hurtta, svart o röd. Jättesnygg! =) men dyyr förstås :P
Sedan plockade mamma upp mig och vi åkte förbi sjukan där mormor legat i ca 2 veckor. Det var hennes bästa dag sen före jul sa mamma, och det är ju skönt att höra att hon är på bättringsvägen! Hon hade till o med börjat äta igen, förut hade hon bara legat med dropp eftersom allt hon åt kom upp igen. Dock har hon gått ner 8 kg, så hon var lite mager stackarn. Hoppas hon får komma hem snart..
Sen svängde vi förbi Ming och tog med lite mat, det vankades klassträff. Alla förutom en kunde komma, så vi var 6 pers som åt kinamat, drack drinkar och spelade "Med andra ord" i granloholm. Jättetrevligt, med några roliga citat från kvällens spelrunda! Kan bjuda på ett som jag sa "när killar dricker mycket av det här får de en stor sån här", typ :P lista ut den om ni kan.
Idag åkte vi och tränade vid lunchtid, bröst stod på schemat. Sen hem och äta en snabbis, och sedan var det dags för Simons kalas som skulle hållas på nöjeshallen! Riktigt skoj för kidsen.. De fick spela laserspel, rida tjur, spela minigolf och äta pizza-, pannkaks- och mjukglassbuffé. Jag åkte och handlade o tankade medan kidsen roade sig ;)
På kvällskvisten fick vi besök av R och T, så jag gjorde en morotskaka som nästan är slut trots att jag gjorde en stor sats som egentligen var till för en ugnsform, men jag gjorde den i en lite mindre, sån man brukar göra lasagne och sånt i. Det blev gött!! =)
Imorrn ska vi åka och kolla på soffor, en som vi känner har köpt nya så vi får se om hennes gamla kan passa in i vårt liv med hundben och diverse annat som sofforna ska tåla :P ciaao!

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som en kanonbra helg!



Kram

2012-01-16 @ 21:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0