Och där var sofforna sålda!

Det var tänkt att min mormor skulle köpa den gamla soffgruppen, men när hon ångrade sig la vi direkt ut sofforna på blocket nu i eftermiddag, samt på några köp- och säljsidor på facebook. Det ringde och ringde och ringde, och jag kan bara konstatera att jag lätt kunde tagit 1000:- mer! Inte så lätt att veta dock... Det är iaf ett par som precis varit och hämtat sofforna, de skulle komma tillbaka snart och hämta fåtöljen. Visade sig att karln är en bekant som varit här flera ggr tidigare! Så kan det gå! Riktigt skönt att vara fri dem iaf, bara några timmar efter att jag lagt ut annonsen. Det kan ju vara värt några hundra! :)
---
Ikväll blev vi bjudna på middag hos mor eftersom vi ändå skulle åka dit och lämna släpvagnen. Det bjöds på fetaostfyllda köttfärsbiffar med råstekt potatis. S pimpade maten med massor av färsk chili i både salladen och turkisk yoghurt-såsen. Jättegott! Sedan bjöd mamma på hemgjord blåbärsglass från glassmaskinen hon fick av oss i julklapp. Gött!!
Blev även lite benträning på gymmet idag, samt en promenad i Sidsjön för andra dagen i rad. Lite roligt att vi brukar träffa ett lite äldre par med hund nästan varje gång vi går där. Vi träffade dem på isen vid slalombacken igår, och tro på fasen att vi träffar dem på samma ställe idag också! Jag konstaterade att vi måste ha samma schema :) Kul, hundarna gillar det iaf =)
---
Förresten blev jag godkänd på XML-tentan, ett poäng från B. Blir lite bitter att jag inte ens hann kolla på sista frågan, och var tvungen att stressa mig genom de två sista jag hann med, vilket ledde till några slarvfel som gav mig ett poäng från B :P T.ex. hade jag missat ett "-tecken på ett ställe som gav mig avdrag... Jaja, jag ÄR glad att jag klarade tentan! Men ändå ;) Nu har jag en uppgift kvar på den kursen som ska vara klar på fredag. Sen kan jag släppa den och fokusera mer på C-kursen.
Trackback
RSS 2.0