Vi är två kvinnor i huset nu.

I torsdags kväll blev Zelda kvinna! :D Hon löööper, haha. 8,5 månader gammal. Sambon fick lite panik, men han gjorde ett eget tikskydd av gamla björnborg-underkläder ;) Det var dock inte så uppskattat, Zelda tog sig ur dem direkt. Dagen efter åkte vi på arken och köpte ett riktigt tikskydd, som hon bara har tagit sig ur en enda gång! Hon är så rolig nu, för hon går in i ALLT med flit. Hon dunsar in i oss, soffor, väggar, skåp, ja - allt, och gnider sig för att skyddet ska lossna :P Stackars lillan. Vi räknar ner dagarna tills det slutar... :)
---
Idag var vi och hämtade sofforna som vi kollade på förra veckan. Det är sambons sons mammas kompis som köpt nya och precis skulle lägga ut de gamla på blocket när vi upptäckte dem =) Pöörfect. De passar jättebra in och är hur mjuka och sköna som helst. Ungefär som den gröna som vi hade i förra lägenheten. Jag har bara en instagrambild på datorn än så länge, men såhär ser 2-sitssoffan ut (som förresten har plats för åtmintone 3 :P). 3-sitssoffan ser likadan ut fast lite längre;) (som förstås har plats för typ 4!).
Förresten har jag fyndat rejält i veckan! Vi var in på Carlings som har utförsäljning. Det fanns en hel del jeans för 50:-/st, tyvärr hittade jag inga som passade. Däremot hittade jag en t-shirt för halva priset (50kr), en jättefin skjorta för typ 100 kr (70% rabatt) och en jacka för 50:- (ord. 899:-). Jackan kan jag inte bestämma om jag riktigt gillar, men S tyckte ABSOLUUT att jag skulle köpa den för den passade jäättebra, så för 50:- kan jag vela ett tag. Det var ändå en vårjacka, så jag har ett tag på mig att börja gilla den ;)
Dagen efter var vi till Birsta för att prova jeans. Jag hittade 2 par för 50:-/st! Ord. pris 1299:- resp. 999:-. Jag är mer än nöjd! Ett par måste dock läggas upp, de hade längd 34" vilket är liiite för långt för mina korta ben :P så nu ska jag försöka att inte köpa nå mer kläder på ett tag, om det inte är utförsäljning nån annanstans också :P
Trackback
RSS 2.0