Första hundutställningen

I lördags var vi på vår första inofficiella hundutställning. Vi tävlade i juniorklass, det var 4-5 staffar med och tävlade och Zelda var ensam i sin klass. Hon fick en lila rosett för HP (hederspris) för mycket lovande hund. Sedan fick vi stanna i ringen eftersom hon även var enda tik, så hon tävlade med bästa hanen, men hanen vann i bäst inom rasen (BIM) medan vi fick en grönvit rosett för BIM (bäst i motsatt kön). Vi hade suttit i solen i tre timmar, och Zelda var jättetrött och slö när vi gick in. Hon gick och nosade lite i backen och hur mycket jag än försökte så lockade gräset mer än godiset jag hade i handen. Men nu vet vi lite mer vad det innebär och det blir nog fler utställningar framöver :)
---
Igår började jag dagen med att skriva ihop det sista på uppsatsen, vi hade sista inlämning inför opponeringen kl 10. Efter inlämning bakade jag lite knäckebröd (receptet skrev jag här) som jag gav till farmor i "farmorsdags"-present, vi åkte nämligen dit och åt lunch och fikade ute. Zelda lekte lite i gräset, hon älskar verkligen gräs men får passa på när vi hälsar på andra eftersom vi inte har så mycket till gräsmatta själva :P
Sedan åkte vi till birsta en sväng, köpte lite grejer till restaurangen som vi sedan åkte dit med. Plockade även ut uteserveringsmöblerna, vi öppnade uteserveringen i lördags! Sedan hem och sola på altanen - det var riktigt varmt även vid 18-19-tiden, så jag satt i bikini och bara njöt :) Vi började se en film under kvällen, men bestämde oss för att passa på att gå på bio istället, så vi såg the dictator som var skitkul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0