Vindskydd, utemöbler och masktävling!

Jag har ju glömt att lägga ut bilder på vindskydden sedan vi satte upp dem på altanen. Såhär ser de ut! De är gjorda i teak, tydligen ett väldigt bra material som inte behöver oljas, läste jag nånstans häromdagen =) Det lönar sig att köpa bra grejer på rea :) Synd bara att vädrets makter inte velat att vi skulle sitta och njuta i solen.
Jag har även köpt ett olivträd som syns till höger på bild 2, ska bli mkt spännande att se om jag lyckas få det att överleva =)
Vi är på jakt efter utemöbler, men det är ju så dyyrt. Spanar lite i reklamblad och på blocket, var och kollade på några som låg ute på blocket, men skicket var inte riktigt som vi tänkt oss där dårå...
Annars är det mycket i skolan nu, som vanligt (tycker jag sagt det konstant de senaste tre åren...). Men hörrni, om tre veckor och en dag tar jag examen! Eller ja, jag har ju en kurs kvar som jag ska göra i sommar, men programmet är iaf slut då ;) Funderar på att bjuda in till öppet hus samma dag som examen, fre den 1:a, får se om det blir så eller bara familjen.
En sån här utemöbel eller liknande vore inte helt fel... ;)
Åh, justja, en sak till! Ni vet tävlingen på vårmässan där man ska gissa antalet maskar som ligger i en stor klump i en behållare? Och man kan vissa ett helt lass med matjord? Guess what? JAG VANN!!! :D Gissade på 728 maskar och det var 727 ;) Så nu kanske gräsmattan kommer tidigare än väntat, vem vet... Det blir åtminstone inte före hösten. Förmodligen nästa år, men man kan ju alltid önska och drömma lite...

Kommentarer
Postat av: Erica

Ni verkar ju få till er uteplats också sakta men säkert, visst är det smidigt att veta vart man ska lägga pengarna varje månad, alltid är det nåt :)

Jo jag ska ner till återträffen. Vi verkar ju bli få och inga alls ifrån min klass men det blir nog trevligt ändå. Ska du dit?

2012-05-10 @ 08:52:29
URL: http://ericaw.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0