Okej då!

Anna, this is for you ;)
Jag har nu varit på mitt nya jobb lite mer än en månad, och jag måste väl säga att jag kommit in i arbetsuppgifterna ganska bra även fast det händer nya saker varje dag. Man får förstås lösa en (eller 10) uppgift(er) i taget! :) Ibland är det mer o ibland mindre att göra, men det blir aldrig stressigt. Då gäller det bara att prioritera. Misstänker att det kommer bli mer att göra ju mer jag kommer in i jobbet:) För den som vill veta vad jag gör så kan ni läsa mer om tjänsten här ;)
 
Nu när jag har börjat jobba lite mer normala arbetstider har jag på köpet kunnat skaffa mig ett liv. Det har blivit ganska mycket av det roliga nu på sistone:) Vi var iväg på kräftskiva/inflyttningsfest/födelsedagsfest i Umeå för 3 helger sedan. Helgen efter det var jag på kräftskiva medan karln jobbade. Det blev lite mycket av det roliga då, kan man säga. Lite väl mycket. Inte lika roligt dagen efter. Eller dagen efter det. Hahaha.
Och nu den senaste helgen var jag på Himlabadet med jobbet. Vi surfade, relaxade o käkade middag på relaxen. Jättemysigt när vi satt som packade sardiner i bastun med "handduksviftningen" och att efteråt sitta i poolen utomhus med perfekt väder - kallt men klart :) Surfen gick över förväntan! Alla som testade att stå på brädan lyckades, och vissa tyckte att jag var bäst av alla *skryt skryt* ;) Får leva med den ömmande höften som gör att jag inte kan ligga o sova på högersidan :P Efteråt gick halva gänget på o'learys, jag körde bil men hängde ändå med dem till stängning, vi blev utkastade en stund efter 1 :P
I lördags handlade vi mat o dryck i Birsta, åkte sen hem och städade/rensade kylskåpet. Nu när det är rent märker man hur smutsigt det var innan! Efter det åkte S till jobbet, jag tränade lite axlar o mage och åkte sedan hem till mamma på middag med familyn + Zelda.
Igår var det städ-, och lagamatdag. Vi hade middagsgäster under kvällen, bjussade på 3-rätters. Bl a gjorde jag dessa tjusiga potatisbakelser som jag är riktigt nöjd med:
 
 
Menyn bestod av:
Förrätt: Färsk spenatfylld tortellini med hemgjord tomatsås.
Varmrätt: Biff gjord i ugnen, med potatisbakelserna ovan (potatis, sötpotatis, rödbetor & chevréost), kantarellsås, en timjan/grädd/dijonsenapsås som jag gjorde till potatisen (den gjorde succé!) & vitlöksbröd.
Efterrätt: Gräddad kokoscheesecake med limetopping.
Vi hade inte gjort något av det förut så det var himla kul att det blev lyckat! =)
 
Idag tog vi en promenad med Z från Skönsberg till Korsta o tillbaka till Skönsberg igen medan S jr hade brottning. Skönt med lite luft, känner att jag får för lite av det nuförtiden.
That's it for today folks! Nu är det bedtime für mich. G'night!

Kommentarer
Postat av: Anna

Yeey! :D

2012-09-25 @ 13:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0