Kontraktet skrivet och klart!

Jag har gjort så mycket duktigt idag! Ringde Lina som äger lägenheten jag ska flytta in i. Ringde banken och bokade möte. Ringde Sundsvalls Energi och fixade elen (min första elräkning i Haga har inte ens kommit, så det blir en fin överraskning lagom tills jag flyttar ut). Sånt ringande med telefonköer o skit är lite småfrustrerande när man inte har hemtelefon!
Sen var jag på stan med Tea, hittade massa "jag ska fundera på saken"-plagg och köpte en väska jag spanat in alldeles för länge.
Gick direkt till M/S Medvind och snackade med dem. Jag ska dit imorrn och provjobba lunch =) Verkar kanon, om jag kommer hinna med både ett heltidsjobb OCH några dagar/vecka på båten i sommar.. hmm. Men inte låter det helt fel att jobba på en båt som åker runt skärgården kring sundsvall, alnö osv?! :)
Seeeen gick jag hem o slängde i mig mat, och åkte på banken i Timrå. Skrev kontrakt på lägenheten och betalade handpenningen. Det går fort att bli fattig om man vill det. höh, eller nått. Den 1 juni ska vi på banken och jag får nycklarna :)
Måste dock ha flyttat ut den sista maj, så jag skulle få flytta in stora möbler nån dag innan, så jag hinner städa. Vore lite läjligt att frakta allt till Timrå en dag.. Det är bara 10 dagar kvar!! Cheesus. Jag SKA börja packa, snart.

Ja, och nu sitter jag hos mama, har blivit bjuden på fiskögon och sånt smaskigt som citronbitare egentligen innehåller.

Grattis till mc-teoriprovet! =)
Ante fick mitt gamla rum igår. Nu tänkte jag känna hur det känns att gå in i sitt gamla barndomsrum (sen vi flyttade hit för 1½ år sen) ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0