Lapplisa

I tisdags var jag som sagt på Jop's och lunchade. Sedan gick vi en sväng till Brandstation för att de andra skulle visa mig resultatet efter renoveringen. Så jag träffade chefen och alla andra, och igår ringde Uffe (chefen) mig och undrade om jag kunde komma och jobba om 1,5 timme. Så igår körde jag Playabilen igen. Back on track. Och som vanligt stressar man upp sig alldeles för mycket i onödan. Som när jag skulle lämna mat på Storgatan. Jag hittade ingen ledig parkeringsplats, förutom en på andra sidan vägen. Så jag tänkte att "äh, jag ska ju bara stå där ½ minut", och ställde mig med bilen åt fel håll. När jag kliver ut ur bilen knackar nån på min axel, och säger "du vet att det är 500 kr för det där?". Gissa vem..?

Men det gick bra, jag slapp böter. No stress!
Appropå Jop's (och brandstation, he he) så brann det på Jop's imorse. Det är ju huset bredvid vår restaurang, så det luktade massa rök där idag, hoppas det gått över tills ikväll. Stod massa brandbilar utanför vår restaurang, och jag fick gå en himla omväg pga avspärrningen.

Läste ut boken igår, den på 632(?) sidor. Lämnade tillbaka den idag, två dagar för sent. Straffavgift på 10:-. När jag frågade om jag var skyldig dem nått svarade kvinnan typ "Ja, det börjar ticka på en gång. Alltid lika störande...", och jag vet fortfarande inte om hon menade att jag var störande. Lät som det. Focker :P Hon ska vara glad för den tian hon får ;P

Åkte MC igår, i finvädret (blåste kallt ändå, i den farten vi håller så ;D höhö). Ska nog åka en sväng idag också. Men nu har vi ju besökt alla småorter i hela Sundsvall i princip, och det på en dag (nästan en timme). Önskar ibland att stan var lite större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0