Nyckelmysteriet

Jag tänkte bara skriva upp detta i ett inlägg inför framtiden, så jag kommer ihåg hur det gick till.
Kring den 20:e juni skulle jag betala julihyran och såg en avgift för Extranycklar på 119:-. Jag funderade förstås vad det var, eftersom jag inte fått någon extranyckel när låsen byttes ut för ett antal månader sedan. Jag började med att ringa Castor (vilket tog flera dagar, för handläggaren gick inte att få tag i). Hon skickade mig till ordföranden i föreningen, som skickade mig till förvaltningen. Jag skickades återigen vidare mellan dessa ett antal ggr, tills jag ringde Lås & Maskinservice, där jag hämtat ut nycklarna. De skulle höra av sig inom ca 2 dagar, men gjorde det inte. Så jag åkte dit efter ca 4 dagar.. De tog återigen mitt nr och skulle höra av sig. Jag väntade 1½ vecka innan jag åkte dit igen, i måndags. Då sa de att jag inte skrivit på lappen att jag hämtat ut extranyckeln, men nyckeln trodde de låg hos fastighetsförvaltaren. Det var ju skönt iaf, att ingen skrivit på och hämtat ut nyckeln... Samma dag ringde lås & maskinservice och meddelade att de löst nyckelmysteriet! Min nyckel hade tydligen legat i en låda hos dem.. Så jag makulerade den, det räcker nog med 3 nycklar i en etta..

Det jag stör mig på är att alla jag pratade med trodde att jag hämtat ut nyckeln (jag skulle alltså ha åkt till lås & maskinservice i sömnen och hämtat ut en extranyckel), och det var väldigt jobbigt att jag fortsatte höra av mig när det inte löstes.. Som om det var pengarna det handlar om. Kom igen.. Nån sorts system måste man ju ha när man lämnar ut nycklar, så de inte hamnar hos vem som helst.
Jaja, så är det iaf, nu hoppas jag att jag får pengarna tillbaka, men det är inget jag tänker ringa 100 samtal för...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Alltså, allvarligt! Du måste flytta därifrån! Skitförening!

2010-07-18 @ 19:14:03
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0